VACATURE
PVH – KRACHT IN DE KETEN SINDS 1879!
MEDEWERKER EXPORT LOGISTIEK & ADMINISTRATIE – GROEIFUNCTIE
VACATURE
Wij zijn een dynamisch middelgroot exporthandelshuis (40 FTEs) met een rijke historie. Als vertegenwoordiger van gerenommeerde A-merkfabrikanten staat het toevoegen van waarde in het exportproces centraal in ons klantgericht denken en handelen. Onze afnemers zitten o.a. in Suriname, het Caribisch gebied, alsmede de Franse overzeese gebiedsdelen (DOMTOM) en Noord Afrika. De verdere professionalisering van onze dienstverlening ervaren wij als een voortdurende uitdaging.
MEDEWERKER EXPORT LOGISTIEK & ADMINISTRATIE – GROEIFUNCTIE
- KARAKTERISTIEKEN: internationale zendingen / containervervoer / deadlines / overzicht / cijfermatig en adminstratief inzicht / accuratesse / ‘never a dull moment’ / full time / Almere
- DETAILS: fulltime / Almere
- TALEN: Nederlands / Engels (beide vereist), Frans (pre)
- ERVARING: Logistiek, weg- en zeetransport, administratie inkomende- en uitgaande goederenstroom, controles, facturatie
- AFNEMERS: Collega’s van sales en finance, klanten, leveranciers, vervoerders, stuwadoors, rederijen
- AFZETGEBIEDEN: ruim 30 landen waar inkoop- en verkoop plaatsvinden
- JIJ BENT: een goed ontwikkelde logistiek- en administratief onderlegde professional, communicatief, service gericht, collegiaal, open minded, leert graag nieuwe dingen, vloeiend Nederlands en Engels. Kennis van Excel. Knowledge of Excel.
WAT BIEDEN WE IN DEZE FUNCTIE?
- wij bieden een brede en uitdagende logistiek-administratieve binnendienst functie op fulltime basis in een professionele, internationale handelsorganisatie actief in meer dan dertig landen.
- je organiseert exportzendingen met diverse modaliteiten: weg-, lucht- en zeevracht.
- de zendingen komen uit geheel Europa en het Verre Oosten, met eindbestemming het Caribisch gebied, de Pacific, Zuid-Amerika en Noord-Afrika.
- je onderhoudt intensieve contacten met leveranciers en logistieke dienstverleners zoals vervoerders, stuwadoors en rederijen.
- naast logistiek ben je ook verantwoordelijk voor de administratieve verwerking en controle van inkoopfacturen en orderbevestigingen (inkomende goederen) en de facturatie van zendingen (uitgaande goederen). Dit administratieve deel is een belangrijk en onlosmakelijk onderdeel van onze Export Shipping afdeling en van de functie. Hiertoe heb je intern ook veelvuldig contact met de collega’s van de afdelingen Sales en Finance.
- geen dag is hetzelfde, er komen regelmatig logistieke- en administratieve uitdagingen op je pad met elk een eigen deadline, anders gezegd “Never a dull moment”.
- je bent werkzaam in een no-nonsense, open, collegiale en internationale sfeer. Wij zijn een marktleider met een sterke focus op samenwerking, plezier, groei- en ontwikkeling, service en digitalisering. Onze Supply Chain processen zijn in hoge mate geautomatiseerd en geoptimaliseerd.
- gezien de groeiambities van onze internationale organisatie bestaan er voor de juiste kandidaat de komende jaren goede mogelijkheden om in verantwoordelijkheden (mee) te groeien.
- thuiswerken is (deels) mogelijk, maar het leer- en inwerktraject zal zeker bij aanvang aanwezigheid op ons kantoor in Almere vragen.
WAAR VOLDOET ONZE NIEUWE COLLEGA AAN?
- je hebt relevante ervaring met logistieke processen en de administratieve verwerking van inkoop- en verkoopprocessen.
- je hebt relevante ervaring met het logistieke proces, exportdocumenten en het boeken van transport als ook kennis van de Incoterms.
- je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en je beheerst de Engelse taal in woord en geschrift. Kennis van de Franse taal is geen must maar een pre.
- je bent vertrouwd met MS Excel.
- je houdt van aanpakken en weet te midden van alle deadlines, druk en hectiek het overzicht te bewaren. Je toont je hierin besluitvaardig, kunt snel schakelen en blijft daarbij oog houden voor belangrijke details.
- je vindt het fijn om verantwoordelijk te zijn voor het gehele proces: verzenden, administratief controleren en factureren.
- je begrijpt jouw belangrijke rol als laatste schakel in het proces en overziet de gevolgen van je besluiten voor klanten, leveranciers, vervoerders, stuwadoors en collega’s. Je bent daarom alert, nauwkeurig en volgt alle details. Een assertieve en vasthoudende opstelling zijn belangrijk in deze spilfunctie, wat je doet klopt.
- je werkt gestructureerd, nauwkeurig en houdt er van om zaken vast te leggen voor jezelf en voor collega’s. Je ben vertrouwd met Excel.
- je beschikt over een HBO werk- en denkniveau.
- je bent de fijne en betrouwbare collega die – net als wij – het leuk vindt om in een internationale omgeving intensief samen te werken.
SOLLICITEREN
Ben je geïnteresseerd om bij ons te komen werken, en denk je waarde toe te kunnen voegen aan ons team? Zet dan de stap om te solliciteren en stuur ons je CV met motivatie naar werving@pvhbuilding.nl. Of gebruik het online sollicitatieformulier. Of gebruik het online sollicitatieformulier.
Wij zijn een dynamisch middelgroot exporthandelshuis (40 FTEs) met een rijke historie en onderhouden relaties met leveranciers en afnemers in vele landen. Als vertegenwoordiger van overwegend gerenommeerde A-merkfabrikanten staat het toevoegen van waarde in het exportproces centraal in ons klantgericht denken en handelen.
Onze afnemers zijn overwegend gevestigd in Suriname, het Caribisch gebied, de Franse overzeese gebiedsdelen (DOMTOM) en Afrika. De verdere professionalisering van onze dienstverlening ervaren wij als een voortdurende en positieve uitdaging.
SOLLICITATIE FORMULIER
* = Verplicht veld